Este un proiect cofinanțat de BRD Groupe Société Générale, ce constă în crearea unui centru de resurse și servicii specializate pentru creșterea gradului de incluziune socială și integrare socio-profesională a persoanelor cu dizabilități. Proiectul se desfășoară în perioada august 2010 – august 2011.
Scopul proiectului este evaluarea și formarea abilitășilor de muncă necesare angajării persoanelor cu dizabilități.
În cadrul proiectului sunt oferite servicii de informare cu privire la climatul de muncă, cursuri de calificare sau recalificare în concordanță cu cererea și oferta pe piața muncii.
20 de persoane cu dizabilități vor participa, pe baza profilelor vocaționale, dorințelor și posibilităților lor la cursuri.
De asemenea, sunt asigurate servicii de asistare pentru găsirea unui loc de muncă, terapie ocupațională, grupuri de suport.
În perioada 17-23 decembrie a fost organizată o Expoziție cu vânzare de obiecte fabricate manual de către persoane cu dizabilități în atelierul ASSOC. Expoziția a avut loc în holul sediului băncii BRD, Str.Gh.Șincai nr.38B, Baia Mare.
Conform graficului de desfăşurare a activităţilor, o parte dintre beneficiarii proiectului au început cursurile de formare profesională atăt din punct de vedere teoretic, cât şi practic, fiind responsabilizaţi de importanţa participării şi de viitorul lor profesional.
Beneficiarii cursurilor de formare profesională au fost monitorizaţi pe tot parcursul desfăşurării activităţilor, atât teoretice, cât şi practice de către membrii echipei multidisciplinare, fiind evaluaţi periodic din punct de vedere social şi psihologic, a fost monitorizat modul în care se implică participanţii la cursurile de formare profesională, punctualitate şi participare.
În data de 14.02.2011 a fost organizat un carnaval cu ocazia Zilei Îndrăgostiţilor. Scopul acestei activităţi a fost de relaţionare şi socializare între membrii grupului şi echipa interdisciplinară.
În data de 13.05.2011 a avut loc la sediul ASSOC, Baia Mare prezentarea noţiunilor de bază cu privire la sistemul bancar în general, despre activitatea financiar-bancară desfăşurată de BRD GROUPE SOCIETE GENERALE SA, atăt la nivel naţional, cât şi la nivel local, instrumente bancare specifice în general persoanelor fizice.
În cadrul activităţii au participat tinerii beneficiari direcţi ai proiectului-persoane cu dizabilităţi, împreună cu echipa multidisciplinară de implementare, precum şi D-na Camelia Ciocaş, Responsabil Marketing din cadrul BRD GROUPE Baia Mare, în calitate de voluntar.
Activitatea a debutat cu prezentarea de către D-na Camelia Ciocaş a sistemului bancar din România, apoi s-a discutat despre istoricul şi plasarea geografica a sediului central international BRD, reţeaua internaţională şi internă, precum şi reţeaua la nivelul Municipiului Baia Mare. Activitatea a fost interactivă, beneficiarii proiectului participând în mod activ, în special la informaţiile referitoare la instrumentele bancare, suscitând mult interes. Cu sprijinul reprezentantului BRD s-a făcut o informare şi clarificare cu privire la noţiunile de „credit” şi „depozit”, importanţa şi utilitatea lor.
Obiectivul principal a acestei întâlniri a fost pregătirea tinerilor beneficiari din punct de vedere a managementului financiar, modul eficient de utilizare a resurselor financiare şi importanţa sistemului bancar în viaţa fiecărei persoane.