Un curs de calificare, mai ales pentru tineri proveniți dintr-un grup vulnerabil – cum e cel al sistemului de protecție al copiilor instituționalizați, poate să aducă numeroase oportunități. O diplomă le poate asigura acestora atât un loc de muncă, cât și o satisfacție personală.
Cursurile de calificare în diferite meserii pot să le ofere tinerilor abilități și cunoștințe practice necesare pe o piață a muncii tot mai concurențială. Certificatele obținute pot crește șansele de angajare, iar pentru un tânăr provenit din sistemul de protecție al statului, care după 18 ani trebuie să se descurce pe cont propriu în cazul în care nu urmează studii universitare, este ca un colac de salvare.
Echipa proiectului “CUIB – Căminul unde începe binele!” (POCU/738/4/20/135781) a organizat mai multe cursuri pentru tinerii instituționalizați cu care lucrează pornind de la nevoia de a le asigura un viitor, iar calificările în diverse meserii le pot fi de mare folos acestora. Independența financiară pe care o pot dobândi, dar și flexibilitatea în carieră au fost două dintre argumentele membrilor echipei.
Opțiunea pentru cursul de bucătar a venit în urma analizei pieței muncii, multe dintre ofertele de angajare fiind în domeniul Horeca. În plus, experții proiectului au considerat că arta culinară poate să le dezvolte tinerilor creativitatea, atenția și grija pentru sănătate.
În plus, industria ospitalității și cea culinară oferă numeroase oportunități, deschizându-le tinerilor diverse uși, fie spre restaurante și hoteluri, fie spre unități de tip fast-food sau propriile afaceri.
Așadar, înarmați cu aceste argumente, membrii echipei CUIB au convins mai mulți tineri să se înscrie la curs și să îl frecventeze cu regularitate, iar luna aceasta 13 din cei 14 participanți au susținut examenul care le-a adus diploma și, cel mai posibil, și… rețeta succesului.
Andreea Mihalca, expert monitorizare în cadrul proiectului, a spus că ”în fiecare zi câte un participant era desemnat să aleagă un preparat pentru ziua următoare și, împreună cu ceilalți participant, să stabilească lista de ingrediente pentru a fi achiziționate. Tânărul care alegea preparatul era coordonatorul echipei, iar strategia formatorului i-a atras și i-a încurajat pe tineri să participe active.”
Cursul s-a desfășurat în perioada 27 martie – 7 aprilie și a constat în 40 de ore de instruire teoretică și instruire practică.