După ce s-au readaptat la rigoarea cursurilor începute în luna septembrie, preşcolarii şi şcolarii din Remetea Chioarului visau să își poată continua programul fără alte interdicții.
Anul școlar abia început s-a prefigurat mai aparte din cauza restricțiilor impuse de pandemia COVID-19, dar atât dascălii cât și elevii acestora aveau speranțe de mai bine.
Experţii proiectului “Școala comunităţii Remetea Chioarului”, derulat de ASSOC în localitatea maramureșeană, și-au pregătit și ei activitățile educative şi psiho-sociale, dorind să poată organiza cât mai multe dintre ele nu doar în mediul online, cum s-a întâmplat pe parcursul anului, ci față în față.
Micuţii dar și membrii echipei de proiect și dascălii de la Remetea au avut nevoie de această revedere, distanțarea fizică din ultimele luni nefiind pe placul nici unora. Experienţă izolării sociale şi a învăţământului online a întărit ideea că omul e o „fiinţă socială” şi nu va fi niciodată pe deplin fericit izolat de comunitate. Copiii au mărturisit experţilor că le-au lipsit mult activităţile împreună, freamătul şcolii, ca au sperat până în ultimul moment că vor putea merge în excursia care le-a fost promisă, că nu mai vor să stea în case atâta timp. De asemenea, s-au bucurat că au avut şansa, prin activitătile din proiect derulate pe perioada verii, să se mai întâlnească în mediul online sau la unele activităţi în aer liber.
Bucuria revederii a fost scurtă însă, pentru că luna noiembrie le-a adus vestea că activitătile şcolare se vor muta din nou în online. „Din păcate, comunitatea dezavantajată din Remetea Chioarului are un acces limitat la activitătile online, nu dispune de dispozitivele necesare, nu are acces la internet şi este, practic, nepregătită pentru o astfel de experienţă. Inechităţile sociale pe care le trăiesc oricum zi de zi par a fi adâncite de această situaţie. Mulţi dintre ei nu au acces la educaţie, iar restricţiile cauzate de pandemie le limitează enorm posibilităţile”, s-a precizat în analiza echipei de proiect care a realizat un „tablou” al situației. Ținâd cont de aceste aspecte și pentru a nu irosi acest timp, echipa de management a proiectului a decis suspendarea activităţilor pentru o perioadă.
“Ne dorim ca să poată beneficia de serviciile oferite cât mai mulţi beneficiari, ne dorim ca rezultatele muncii noastre să se simtă cât mai mult în comunitate, de aceea întreruperea activităţilor este binevenită în acest context. Activitătile proiectului se vor relua când lucrurile vor începe să se aşeze: copiii vor primi dispozitive care să le permit participarea la activităti online, se va găsi o soluţie pentru organizarea de activităţi faţă în faţă, măsurile restrictive cauzate de pandemie se vor relaxa. Proiectul mai are doar 7 luni de implementare şi ne dorim cu toţii să profităm de acest timp pentru a ne duce la bun sfârşit planurile, pentru a fi alături de copiii din aceasta comunitate care au mare nevoie de sprijin”, au explicat coordonatorii activităților decizia luată.