În cadrul proiectul “Școala Comunității Remetea Chioarului”, derulat de Asociația ASSOC, ȋn luna octombrie s-au derulat pe lângă activitățile extracurriculare și psiho-sociale de sprijin, activități conform Planului de desegregare realizat de experții din proiect.
Copiii au participat la ateliere și workshopuri gândite pentru a le dezvolta respectul reciproc, spiritul de toleranță și empatia față de cei din jur. Cei mari au ȋncercat să ȋși testeze sensibilitatea interculturală, cu ajutorul chestionarelor cu privire la competențele interculturale. Modelul dezvoltării sensibilităţii interculturale a fost creat de Bennett pentru a explica modul în care oamenii interpretează diferenţele culturale. Astfel, copiii și-au testat cunoștințele, abilitățile și atitudinile interculturale, pentru a afla ȋn care dintre stadii se află: negarea, apărarea și minimizarea sau acceptarea, adaptarea şi integrarea. Se pare că majoritatea sunt pe la mijlocul acestui drum al dezvoltării interculturale, care presupune o schimbare a viziunii asupra lumii, o schimbare de atitudini și comportamente. E un drum firesc spre acceptare și adaptare la o comunitate interetnică.
În luna octombrie au avut loc și două vizite de monitorizare a proiectului. Una dintre ele a avut loc ȋn data de 6 octombrie ȋn cadrul vizitei încrucișate a proiectelor gestionate de ASSOC, pentru a verifica mijloacele IT achiziționate și utilizate ȋn cadrul proiectului “Școala Comunității Remetea Chioarului”. Apoi, în 18 noiembrie a avut o vizită online ad-hoc la activitățile educaționale de implementare a programului integrat “Grădinița prietenoasă” (A1) și “Școala prietenoasă” (A2).
“Școala Comunității Remetea Chioarului” (cod proiect 108161) este un proiect cofinanțat din Fondul Social European prin Programul Operațional Capital Uman, care are ca obiectiv general reducerea și prevenirea abandonului școlar și promovarea accesului egal la învățământul preșcolar, primar și secundar pentru toți copiii aparținând zonei rurale Remetea Chioarului.