În cadrul asociației ASSOC funcţionează două Unităţi Protejate: U.P. I şi U.P. II
UP a fost înfiinţată în 2008, cu scopul de a oferi servicii comunităţii şi în acelaşi timp pentru a servi simultan nevoilor grupurilor marginalizate.
Conform Legii nr. 448/2006, angajatorii din România trebuie să:
- Dacă au peste 50 de angajaţi, 4% dintre aceştia trebuie să fie persoane cu dizabilităţi; sau
- Să plăteasca lunar către bugetul de stat o sumă reprezentând 50% din salariul de bază minim brut pe ţară înmulţit cu numărul de locuri de muncă în care nu au angajate persoane cu handicap; sau
- Să achiziţioneze produse sau servicii de la unităţi protejate autorizate pe bază de parteneriat în suma echivalentă cu suma datorată la bugetul de stat.
Astfel, companiile pot veni la noi să cumpere o gamă largă de produse şi servicii care se califică la opţiunea 3 în conformitate cu legislaţia pentru persoane cu dizabilităţi.